پاسخ وحدتی های عزیز موجب رضایت حضرت حق و خرسندی بنده است

چون اصلاجوابی برایش پیدانکردم؟


چرا ضدولایت فقیه مستحق مرگ است و میگوییم(مرگ برضد ولایت فقیه) و میتوان زشت ترین برخورد را با او کرد

هتک حرمت به او کرد

بر علیه او فعالیت کرد و...؟؟؟


اما چرا ضد ولایت علی(ع) برادر است؟؟؟؟؟؟

چرا باید به او احترام گذاشت؟؟

چرا باید با او متحد بود؟؟؟؟

چرا باید مخالفش را سرکوب کرد



آیا ولایتی والاتر و بالاتر از ولایت حیدر کرار ع یافته اید؟؟


متن بالا و متن های مشابه مدتیست از طرف برخی افراد در شبکه های اجتماعی پخش میشود، لطفا هر کس که با این افراد یا کسانی که برایشان ایجاد شبهه شده ارتباط دارد جواب زیر را اطلاع رسانی کند، خوشحال میشویم جواب آنها را هم بشنویم.


و اما جواب:


قبل از بیان جواب لازم است مقدمتا مطلبی بررسی گردد:

مشروعیت نظام های حکومتی از مهمترین مسائل سیاسی در همه دوره های تاریخی بوده و هست، مثلا نظام های ظالم که بر اهل تسنن حکم می رانده اند با تحریف معنوی آیات مثل آیه اطاعت( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ ) آنرا چنین تفسیر کرده اند:اولی الامر یعنی هر کسی که به حکومت برسد چه با رضایت مردم و چه با زور شمشیر! و برخی فقهای سنی فتوا دادند تبعیت از حاکم واجب است چه عادل باشد و چه ظالم و فاجر!

و حکومت های غربی ادعایشان اینست که مشروعیتشان را بوسیله رای و رضایت اکثریت مردم و قراری که بین خود گذاشته اند بدست آورده اند(قرارداد اجتماعی)

اما نظر شیعه: اصل اولی اینست که هیچ کس بر دیگری هیچ ولایتی ندارد مگر خداوند و رسولش و هر کس که توسط خدا و رسول و ائمه معرفی شده باشد، ولایت انتخابی نیست که عده ای در جایی مثل سقیفه جمع شوند و خلیفه انتخاب کنند بلکه فقط خدا ولایت بر بندگانش دارد و هرکس که از طرف خدا انتصاب شده باشد ولایت بر دیگران دارد

تعصب جاهلی و شهوت مقام و قدرت غاصبین اموی و عباسی باعث شد ائمه اطهار یکی پس از دیگری به شهادت برسند تا نوبت به حضرت ولی عصر عجل الله رسید و پس از مرگ آخرین نایب خاص ایشان، تکلیف شیعیان در توقیعی مشخص گردید:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم. در رخدادهایی که اتفاق می افتد، به راویان حدیث ما مراجعه کنید،  زیرا انان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم(وسائل الشیعه، ج18،ص101)

ولی فقیه حجت امام معصوم بر مردم است پس هر که بر ضد ولایت عمل کند در واقع بر ضد ولایت ائمه گام برداشته است، کسی که مرگ بر ضد ولایت فقیه میگوید در واقع شعار مرگ بر ضد ولایت ائمه داده است، هر کسی که زعامت شیعه را عهده دار شود چون از طرف ائمه ماذون است دارای ولایت است نه بشخصه و به خودی خود، کسی که جلوی دشمن ولایت می ایستد در واقع جلوی دشمن ائمه ایستاده، ولایت ولی فقیه در طول ولایت ائمه است نه در عرض آن و جدا از هم نیستند که شما آن دو را از هم جدا کرده اید!

امام صادق میفرمایند:... فاذا حکم بحکمنا فلم یقبل منه فانما استخف بحکم الله و علینا رد و الراد علینا کالراد علی الله و هو علی حد الشرک بالله

و هنگامی که فقیه طبق دستور و حکم ما بر شما حکم کرد و شما نپذیرید پس همانا حکم خدا را سبک شمرده اید و ما را رد و مخالفت کرده اید و هر که با ما مخالفت کند با خدا مخالفت کرده و مخالفت با خدا در حد شرک به خداست

چنانکه مشخص است ما طبق دستور ائمه عمل میکنیم، شما از که دستور میگیرید؟!