این جملات تکراری را در همه جا می بینیم:

لایک کن بک میدم

فالو کنید گناه دارم[!]

آنفالو = آنفالو  و...

بگذارید برای آسیب شناسی این موارد، کمی به انسان بپردازیم. هر انسانی اولا نیاز به شناخت خود و هویت خود دارد و ثانیا نیاز به شناخته شدن این هویت از طرف دیگران.

نکته دوم اینکه انسان میل به موفقیت و برتری دارد. او نیاز دارد که خود را متکامل یافته تر از دیگران نشان دهد.

مثلا کسی که می خواهد خود را راننده ماهری نشان دهد، پس برای اثبات آن به خودش و دیگران، وسط جاده لایی میکشد، رفتارهای مخاطره آمیز نشان میدهد،با بقیه کورس میگذارد تا به همه بفهماند از آنها ماهر تر است و این باور را ایجاد کند که من راننده قابلی هستم! و البته از همه بهتر. 

او میخاهد خود را بهتر از قبل باز تعریف کند پس نیاز دارد که ثابت کند من بهتر از بقیه هستم یا لا اقل من آدم قابل و مهمی هستم.

فاجعه بدتر آنجایی است که انسان بخواهد با فضای مجازی برتری خود را نشان دهد و هویت خود را بسازد! 

آن وقت تعداد لایک و فالوور میشود ارزش برای برتری و احساس بهتر بودن! جراحی های پلاستیک به صورت افراطی، کارهای دیوانه وار، نشان دادن زندگی تجملاتی و.... همه و همه برای اثبات این است که بگویند من ادم مهمی هستم! 

من از بقیه بهترم!

در یک جمله من تکامل یافته ترم! 

«کپی با ذکر منبع »